سال اول دبیرستان
سال اول دبیرستان
همه چیز در مورد سال اول دبیرستان

 چند وقتی است که سایت های اینترنتی و رادیو های خارجی در مورد موضوعی جدید و شاید کمی ترسناک خبر می دهند. پایان عمر زمین در سال ۲۰۱۲! و نکته ی جالب تر این که این اولین باری نیست که چنین شایعه ای در میان مردم پخش می شود .چنین اتفاقی قرار بود در سال ۲۰۰۳ رخ بدهد که برخی ها یاد دارند اما موضوع سال ۲۰۱۲ بسیار جدی تر به نظر می رسد به طوری که بعضی از کشور ها روی آن سرمایه گذاری کرده اند فیلم ساخته اند کتاب منتشر کرده اند و مقاله نوشته اند . چندی پیش فیلم ۲۰۱۲ اکران شد فیلم ۲۰۰میلیون دلاری فاجعه آمیزی که در رده ی خود رکورددار است و این طور که پیداست این تنها فیلم در این رابطه نیست بلکه طبق گزارش های داده شده چندین فیلم دیگر نیز در دست تولید هستند و این تازه اول راه است. اگر ساکن یکی از کشور های غربی مخصوصا آمریکا باشید متوجه می شوید که هر چند وقت یک بار یک چنین شایعه ای در میان مردم رواج پیدا می کند مثل حمله ی موجودات قضایی سفینه ها و مانند این ها اما همان طور که گفته شد این بار قضیه جدی تر است و فقط به مردم یک کشور مربوط نمی شود بلکه مربوط به مردم کل جهان است. در چنین مواقعی بهترین کار آن است که برای اثبات و یا انکار چنین موضوعاتی به جست و جوی دلایل علمی برای آن بپردازیم و به سراغ افراد متخصص برویم و نظر آن ها را در این رابطه جویا شویم و نتایج خود را به دیگران نیز انتقال دهیم. در همین رابطه در سایت ناسا مقاله های فراوانی منتشر شده است که ما در این جا یکی از آن ها را که تا حد زیادی قانع کننده و منطقی بود ترجمه کردیم امیدواریم برای شما نیز چنین باشد.

گفت و گو با یکی از دانشمندان و محققان ناسا:

سوال: آیا قرار است در سال ۲۰۱۲ برای زمین اتفاقی بیفتد؟ سایت های اینترنتی زیادی گفته اند که سال ۲۰۱۲ پایان عمر زمین است.

جواب: در سال ۲۰۱۲ قرار نیست اتفاقی برای زمین بیفتد .طبق نتایج تحقیقات دانشمندان جهان پیش بینی می شود که زمین تا ۴ بیلیون سال دیگر به حیات عادی خودش ادامه خواهد داد و همه ی دانشمندان معتبرسراسر نیا می دانند که اتفاق خاصی در سال ۲۰۱۲ نمی افتد.

س: شایعات خاتمه ی عمر زمین در سال ۲۰۱۲ از کجا منشا می گیرد؟

ج: داستان از آن جابی شروع شد که کاشفان سیاره ی خیالی نیبیرو که سومری ها بوده اند عقیده داشتند که این سیاره در راه برخورد با زمین است.آن ها پیش بینی کرده بودند که این سیاره ی فرضی در ماه می سال ۲۰۰۳ با زمین برخورد خواهد کرد اما وقتی در این تاریخ هیچ اتفاق خاصی رخ نداد پیش بینی شد که سال ۲۰۱۲ پایان عمر زمین یا همان آخرالزمان خواهد بود.این تاریخ توسط قوم مایا و در تقویم آن ها به عنوان آخرالزمان مشخص شده بود .پایان عمر زمین در ۲۱ دیسامبر سال۲۰۱۲ !

س: آیا تقویم مایا در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ خاتمه می یابد؟

ج: نه این چنین نیست همان گونه که تقویم های معمولی ما نیز ادامه می یابد تقویم مایا نیز تا ۳۱ دسامبر پیش میرود.

س: آیا ممکن است در هنگام هم راستا شدن زمین با سیارات دیگر اتفاقی رخ بدهد (در سال ۲۰۱۲)؟

ج: طبق پیش بینی های انجام شده تا چند دهه ی آینده زمین با هیچ سیاره ی عظیم الجثه ای هم راستا نخواهد شد که اگر هم چنین شود اثرات آن سیاره بر زمین اصلا مسئله ی  نگران کننده ای نخواهد بود.در هر دیسامبر زمین و خورشید به مرکز کهکشان راه شیری نزدیک می شوند اما این یک چرخه ی سالانه و کاملا عادی و معمولی است و هیچ حادثه ی خاصی به همراه ندارد.

س: آیا سیاره یا موجوداتی به نام نیبیرو یا سیاره ی ایکس یا اریس حقیقت دارند که زندگی و حیات زمین را تهدید کنند ؟

ج: نیبیرو و داستان ها ی دیگر همه شوخی های فریب آمیز اینترنتی هستند.اگر نیبیرو یا سیاره ی ایکس وجود داشتند منجمان و دانشمندان جهان حداقل از ۱۰ سال پیش می توانستند نشانه یا ردی از این ها پیدا کنند و یا اگر وجود خارجی داشتند ما در حال حاضر باید قادر باشیم که آن ها را با چشم غیر مسلح ببینیم در حالی که اصلا این گونه نیست در نتیجه سیاره ی ایکس و یا نیبیرو وجود خارجی ندارند اما در مورد اریس اریس سیاره ای واقعی اما کوتوله است و از این نظر شبیه پلوتو است و متعلق به خارج از منظومه ی شمسی است و نزدیک ترین فاصله ای که می تواند با زمین داشته باشد در حدود ۴ بیلیون مایل از زمین است.

س: نظریه ی تغییر قطب های زمین چیست؟ آیا حقیقت دارد که قاره ها در طول چند روز و یا حتی چند ساعت ۱۸۰ درجه دور هسته ی زمین چرخش خواهند کرد؟

ج: تغییر مکان قاره ها ممکن است (برای مثال قطب جنوب صد ها میلیون سال پیش در نزدیکی استوا بوده است) اما این عمل بسیار کند است. سایت های اینترنتی زیادی در این مورد مطالبی نوشته اند که کاملا غیر علمی و غیر منطقی است هدف آنها احمق کردن مردم است. آنها حرف های غیر منطقی در مورد چرخش ناگهانی قطب های زمین نقل کرده اند  که این عمل به طور میانگین به ۴۰۰ هزار سال زمان نیاز دارد که ضرری هم برای زمین در پی ندارد هر چند وقوع چنین چیزی تا هزار سال آینده پیش بینی نمی شود.

س: آیا خطر برخورد شهاب سنگ با زمین در سال ۲۰۱۲ ما را تهدید می کند؟

ج: زمین همواره محل برخورد دنباله دارها و شهاب سنگ های زیادی بوده است اما برخورد های بزرگ بسیار کم به وقوع می پیوندند.آخرین برخورد بزرگ مربوط می شود به ۶۵ میلیون سال پیش که موجب منقرض شدن نسل دایناسور ها شد .در حال حاضر منجمان ناسا در حال جست و جو برای یافتن سیاره ای نزدیک هستند تا قبل از برخورد آن با زمبن از وجود آن اطلاع داشته باشند و ما تا به حال در یافتیم که هیچ شیئ فضایی به بزرگی شهاب سنگی که موجب منقرض شدن نسل دایناسور ها شد زمین را تهدید نمی کند و هیچ جرم آسمانی با چنین خصوصیاتی در نزدیکی زمین وجود ندارد.

س: دانشمندان ناسا در مورد اداعاهای پایان یافتن جهان چه می گویند؟

ج: جایگاه علم در شایعات سال ۲۰۱۲ کجاست؟چه مدرکی برای این ادعا ها وجود دارد؟هیچ چیز!خواه در کتاب ها نوشته شده باشد یا در مجله ها یا روی اینترنت و یا حتی در مورد آن فیلم ساخته باشند متاسفانه ما نمی توانیم این ها را تغییر بدهیم اما به هر حال هیچ مدرک معتبری برای اثبات وقایع ذکر شده در مورد دیسامبر ۲۰۱۲ وجود ندارد.

س: آیا پیش بینی برای طوفانی خورشیدی در سال ۲۰۱۲ شده است؟

ج: طوفان های خورشیدی دوره ها  و چرخه ها ی منظم دارند که طبق این دوره ها حد اکثر هر ۱۱ سال یک بار یک طوفان خورشیذی رخ می دهد .در هنگام وقوع طوفان خورشیدی ارتباطات ماهواره ای دچار اختلال می شود که در حال حاضر مهندسان در حال کار کردن روی قطعاتی هستند که در برابر اکثر طوفان های خورشیدی مقاومند.طوفان خورشیدی بعدی بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رخ خواهد داد که در سطح عادی و متوسط قرار دارد.

- برگرفته از سایت ناسا

  •  

  • Asemoni.com 
    آسمونی (اولین وبسایت اطلاع رسانی ایرانیان)

آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 1 دی 1391برچسب:, توسط متین هوشنگی