سال اول دبیرستان
سال اول دبیرستان
همه چیز در مورد سال اول دبیرستان

 دانشمندان، منابع جديد توليد انرژي را جست‌وجو مي‌كنند

هرگاه كه سخن از انرژي‌هاي تجديد‌پذير به ميان مي‌آيد، گزينه‌هايي چون انرژي خورشيدي، باد و هيدروژن به ذهن ما خطور مي‌كند. اما بايد دانست كه دنياي انرژي‌هاي تجديد‌پذير فقط به اين موارد محدود نمي‌شود و چند سالي است كه دانشمندان و كارشناسان انرژي‌هاي نو، در حال مطالعه بر روي منابع گوناگون توليد‌كننده انرژي‌اند؛ آنهايي كه پتانسيل كافي براي تبديل شدن به رقباي خورشيد و باد را دارند. يكي از شركت‌هاي فعال در اين زمينه، ‌پاور اند انرژي‌1 است كه مطالعات و بررسي‌هاي جامعي در اين حوزه انجام داده است و به نتايج جالب توجهي براي مهندسان و كارشناسان امر انرژي، به ويژه انرژي‌هاي تجديد‌پذير و سبز دست يافته است.

آن‌چه در ادامه خواهد آمد، فهرستي است از منابع برخوردار از پتانسيل تبديل شدن به انرژي تجديد‌پذير كه تاكنون توسط كارشناسان انرژي مورد تاييد فني و عملياتي قرار گرفته‌اند….

 

تورنادو‌ها (گرد‌باد‌ها)

هر ساله وقوع گردباد‌هاي سهمگين و ويرانگر در بخش‌هاي مختلف جهان، موجب وارد ‌آمدن خسارات‌ سنگين به شهر‌ها و روستا‌ها مي‌شود. هم اكنون، پژوهشگران در تلاش هستند تا اين نيروي عظيم را در خدمت توليد انرژي درآورند و با نصب دكل‌هاي مخصوص و مقاوم در برابر فشار‌هاي سهمگين محيطي در مناطق گرد‌باد‌خير، حجم قابل توجهي انرژي توليد كنند.

البته مسلم است كه گرد‌باد‌ها به صورت هميشگي و دائمي روي نمي‌دهند و نمي‌توان منتظر وزش گردباد‌ها بود. بنابراين، محققان در تلاش هستند تا با استفاده از پتانسيل‌هاي محيطي مناسب در اقصي نقاط جهان، گردباد‌هاي مصنوعي ايجاد كنند. دانشمندان آمريكايي يك موتور توليد گردباد2(AVE) اختراع كرده‌اند كه قادر به توليد گردباد‌هاي مصنوعي و محدود حول محور يك مدار دايره‌اي شكل كوچك هستند. با استفاده از اين موتور در مناطق بسيار گرم و مرطوب مي‌توان گردباد‌هاي مصنوعي ايجاد كرد. نكته جالب‌تر در مورد اين موتور اين‌كه انرژي اوليه مورد نياز اين موتور از طريق خورشيد و تبديل شدن به گرما تامين مي‌شود و بدين‌ترتيب يك منبع جديد انرژي تجديد‌پذير به صورت كاملا سبز در اختيار ما قرار دارد.

 

جلبك

چند سالي است كه جلبك‌ها مورد توجه پژوهشگران و دانشمندان فعال در زمينه انرژي‌هاي تجديد‌پذير و سبز قرار گرفته‌اند. جلبك‌ها به فراواني در بسياري از مناطق جهان يافت مي‌شوند و مي‌توان از آنها براي توليد انرژي استفاده كرد. تحقيقات شركت مشهور نفتي اكسون موبيل3 نشان داده است كه از جلبك‌ها مي‌توان به جاي نفت يا گاز در نيروگاه‌هاي فسيلي استفاده كرد و انرژي قابل توجهي از آنها استخراج كرد. جلبك‌ها داراي مزيت‌هايي چون رشد سريع و قابليت رشد طبيعي در دريا‌ها و آب‌هاي محصور در خشكي و مهم‌تر از همه، بي‌ضرر بودن براي طبيعت هستند.

امواج

تحقيقات دانشمندان حكايت از آن دارد كه انرژي را مي‌توان به طور مستقيم و در مقادير زياد از امواج اقيانوس‌ها و دريا‌ها دريافت كرد. انرژي امواج يا به صورت سطحي و از طريق جذب نيرو‌ي ناشي از حركت امواج بر سطح آب قابل دريافت است و هم از طريق جذب نيروي ناشي از نوسانات فشاري زير آب. هم اكنون محققان در حال مطالعه برروي استفاده از ترميناتور‌هاي مخصوصي هستند كه قادر به ايجاد جنبش‌هاي دَوَراني در آب و توليد انرژي گريز‌ از مركز مي‌باشند. شركت‌هاي بزرگ بين‌المللي از طرفداران اصلي سرمايه‌گذاري و مطالعه بر روي راه‌هاي توليد انرژي امواج به شمار مي‌آيند.


آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 1 دی 1391برچسب:, توسط متین هوشنگی